Werkwijze

Elk kind is uniek en verdient begeleiding die echt past. Bij Gepast Kinderbegeleiding kijken we niet alleen naar het kind, maar nemen we ook het gezin en school mee in het proces. Zo versterken we samen het hele systeem rondom het kind.

Drie thema's als basis

Gevoelens

Kinderen leren gevoelens herkennen, benoemen en uiten. Hierdoor hoeven ze emoties minder in gedrag te laten zien.

Gevoelens

Kinderen leren gevoelens herkennen, benoemen en uiten. Hierdoor hoeven ze emoties minder in gedrag te laten zien.

Gevoelens

Kinderen leren gevoelens herkennen, benoemen en uiten. Hierdoor hoeven ze emoties minder in gedrag te laten zien.

Zelfinzicht

Weten wie je bent en wat je kunt geeft zelfvertrouwen en helpt kinderen stevig in het leven staan.

Gedachten

Gedachten beïnvloeden gedrag. Door kinderen hun gedachten te leren sturen krijgen ze grip op hun gedrag en hun ontwikkeling.

Gedachten

Gedachten beïnvloeden gedrag. Door kinderen hun gedachten te leren sturen krijgen ze grip op hun gedrag en hun ontwikkeling.

Gedachten

Gedachten beïnvloeden gedrag. Door kinderen hun gedachten te leren sturen krijgen ze grip op hun gedrag en hun ontwikkeling.

Hoe werk ik?

Ik gebruik verschillende soorten behandelmethoden. Zo passen we psycho-educatie toe, maken we gebruik van de cognitieve gedragstherapie, oplossingsgerichte therapie, speltherapie, opvoed ondersteuning en systeemtherapie. Deze onderdelen gebruik ik vaak allemaal in één traject om zo op verschillende manieren de hulpvragen te kunnen benaderen. Zo  sluit je altijd aan bij de leeftijd, interesses en behoeften van het kind. Alles wordt zo visueel mogelijk gemaakt waardoor kinderen sneller leren en het leuk blijft.

Spelenderwijs leren, veel bewegen en zo mogelijk in de speelzaal.

Gebruikmakend van creatieve werkvormen, werkbladen en veel kleuren.

Met de oudere kinderen gaan we meer in gesprek en maken we het altijd beeldend.

Samenwerking met ouders en school

Na elke sessie is er contact met ouders om hen te betrekken bij het proces. Ook houd ik de lijnen kort met school, zodat leerkrachten en intern begeleiders de juiste ondersteuning kunnen bieden. Dit vergroot de ontwikkelingskansen van het kind.

Samenwerking met ouders en school

Na elke sessie is er contact met ouders om hen te betrekken bij het proces. Ook houd ik de lijnen kort met school, zodat leerkrachten en intern begeleiders de juiste ondersteuning kunnen bieden. Dit vergroot de ontwikkelingskansen van het kind.

Samenwerking met ouders en school

Na elke sessie is er contact met ouders om hen te betrekken bij het proces. Ook houd ik de lijnen kort met school, zodat leerkrachten en intern begeleiders de juiste ondersteuning kunnen bieden. Dit vergroot de ontwikkelingskansen van het kind.

Create a free website with Framer, the website builder loved by startups, designers and agencies.